Известие

Collapse
No announcement yet.

JTD - върви сама на втора скорост

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • JTD - върви сама на втора скорост

    Здравейте колеги, имам колата от 1 месец, това ми е първа кола и имам доста да уча
    Ето и един новобрански въпрос, на който не успях да октрия отговор с търсачката.

    Това се случва когато се опитвам да поддържам ниска скорост, примерно съм в някоя тясна уличка, и тръгвам бавно, и превключа от 1-ва на 2-ра скорост, и почна да отпускам бавно съединителя, с много лека газ, колата започва да ускорява доста бързо
    Аз очаквам с леко подаване на газ, да се движа с равномерна скорост, вместо това колата тръгва неконтролируемо да ускорява.
    Веднъж реших да пусна педала на газта, и установих че тя си се движи сама.

    Не мога да установя още кога точно, при какви обороти се получава това, но е много дразнещо, защото се получава винаги в някоя тясна уличка и се опитвам да се размина с друга кола, или да мина бавно покрай разни пешеходци...

    Незнам дали има връзка, но досега се получава винаги, на един участък 200-300 метра, с павета и доста неравности, и друса като за световно, очаквам да се разглоби колата някой ден

    Нормално ли е това?
    Аз ли нещо не правя както трябва?
    Говорих с един приятел с Фиат дизел, и според него е нормално да върви сама колата при някакви условия.
    Да върви без газ бих го приел, но това неконтролируемо ускоряване като отпускам съединителя ми е доста неприятно.
    sigpic
    146 1.9 JTD, 99'

  • #2
    Колега,двигателя държи 800 оборота и без да му подаваш газ.Това е нормално.Решението е I предавка.Колкото до ускорението - също е нормално и е контролируемо/от теб/.Просто още не си свикнал с колата,а и в тясното скоростта изглежда по-голяма от реалната.
    Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

    Comment


    • #3
      Особено дизелите може да ги караш в града и без да натискаш газта.
      Пробвай ако искаш следващия път като се качиш в колата и си на равен път - включваш първа махаш си крака от спирачката и бавно отпускаш съединителя, но много бавно и ще видиш, че колата ти ще тръгне без да подаваш газ => има ускорение, като видиш, че не може повече да вдигне скоростта (т.е. ускорението спре) вкарай втора и пак бавно почни да отпускаш съединителя и ще видиш как ще се ускориш още повече.

      А дори по-новите двигатели (команрейл) автоматично си подава газ, ако сметнат, че оборотите са им малко. Ей такова ако караше, щеше да ти е още повече търсене.

      Comment


      • #4
        Ми като гледам подписа иде реч баш за JTD демек common rail.
        Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

        Comment


        • #5
          Ускоряването не е неконтролируемо, просто не превключваш в подходящ момент на втора и компютърът се налага да 'подаде газ' вместо теб, за да не угасне колата. Това може да ти се случи само на равно или на баир нагоре.
          _______
          146 JTD - ex
          Renault Megane II 1.5 dci - ex

          Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
            Ми като гледам подписа иде реч баш за JTD демек common rail.
            Дам за 'common rail' става въпрос и в заглавието на темата съм сложил "JTD"

            Та кога точно, решава че са ниски оборотите, и си подава сама газ? И как да го контролирам, защото аз карам бааааааавно, превключвам от 1-ра на 2-ра, и искам да продължа да си карам със същата или малко по-висока скорост, съответно подавам много малко газ.
            Но противно на това колко газ подавам аз, като отпускам съединителя, колата си ускорява доста бързо, натискам съединителя отново, колата забавя, отпускам го забързва (а подавам много леко газ)

            И не го прави винаги, примерно на светофари не прави така (можеби защото ускорявам до 3-та 4-та...)
            sigpic
            146 1.9 JTD, 99'

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
              Ускоряването не е неконтролируемо, просто не превключваш в подходящ момент на втора и компютърът се налага да 'подаде газ' вместо теб, за да не угасне колата. Това може да ти се случи само на равно или на баир нагоре.
              Ясно, значи превключвам на 2-ра много рано, и затова се получава така?
              Благодаря за отговора, решението предполагам е да си карам на 1-ва ако искам да се движа толкова бавно
              sigpic
              146 1.9 JTD, 99'

              Comment


              • #8
                Педалът на газта е потенциометър,демек управление тип by wire,а не с жило.Щом е в позиция,различна от изходната,значи искаш обороти на двигателя по-високи от базисните.Колата ускорява до достигането им.
                Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                Comment


                • #9
                  карай си на първа бре аз редовно си вкарвам 2-3 и си се влача по кварталните улички без гас не виждам кое е неприятното нали за това са тия скорости връщаш първа и така
                  Alfa Romeo 146TD '97 156 2.4 20v
                  sigpic

                  Comment


                  • #10
                    Еми, така ще е, мен не ми проблем да се движа без газ, или както казваш да се 'влача' , просто ме изненада ускоряването без газ, но явно тук компютъра се намесва...

                    Преди малко пробвах, и се получава точно като вкарам 2-ра на много ниска скорост, и като отпускам съединителя с малко газ или почти без газ,колата ускорява сама.

                    Това е първата ми кола, и като цяло първата кола която карам с компютър, и ще има да се опознаваме

                    Благодаря ви на всички за отговорите!
                    sigpic
                    146 1.9 JTD, 99'

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от alfa_erazor Покажи съобщение
                      ...Преди малко пробвах, и се получава точно като вкарам 2-ра на много ниска скорост, и като отпускам съединителя с малко газ или почти без газ,колата ускорява сама...
                      Ако не ти подаде газ компютърът, щеше да ти подскача колата, защото си пуснал съединителя, а реално си за полусъединител

                      @reptli

                      Не е от най-полезните режими да караш така по принцип. Шом се налага компютърът да ти коригира горивоподаването, значи не я караш както трябва
                      _______
                      146 JTD - ex
                      Renault Megane II 1.5 dci - ex

                      Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                      Comment


                      • #12
                        На студен двигател е по осезаемо подаването на газ
                        sigpicAlfa 155 2.0 16v

                        Comment


                        • #13
                          Думите на колегите, че включваш 2-ра прекалено рано можеш и сам да си ги потвърдиш по следния начин. Вкарай втора както си ги правил до сега и отпусни съединителя, колата ще ти ускори, но до момента до който не стигне съответните обороти. Ако си карал повече бензин преди това е нормално да ти прави впечатление тъй като при дизела това е доста осезаемо. С практика всичко се научава. Хубаво е, че питаш все пак
                          The greatest of all scientific hobbies!

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от trustworthy Покажи съобщение
                            Ако не ти подаде газ компютърът, щеше да ти подскача колата, защото си пуснал съединителя, а реално си за полусъединител

                            @reptli

                            Не е от най-полезните режими да караш така по принцип. Шом се налага компютърът да ти коригира горивоподаването, значи не я караш както трябва
                            И аз бях чувал някъде, че не е полезно да се кара така без газ, но ЗАЩО???
                            156 2.4JTD 136+ PS

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщение
                              И аз бях чувал някъде, че не е полезно да се кара така без газ, но ЗАЩО???
                              В това да караш без газ няма нищо нередно. Нередното е да се налага компютъра да ти коригира грешките. Най-малкото щом са грешки не са полезни Та въпроса е, че ECU-то не може да реагира със скоростта на мисълта ти и двигателя понася разко намаляване на оборотите, нежелани сътресения и куп други такива дреболии, които няма да "преобърнат колата", но все пак системно повтаряна грешка се натрупва и все в един момент може да избие през най-слабата брънка на веригата
                              The greatest of all scientific hobbies!

                              Comment

                              Working...
                              X